neděle 1. června 2008

Král Šumavy MTB

Podle nadpisu je jasné, jak jsem se 31.května 2008 rozhodl. Teď už jen odkryju to malé tajemství, že jsem po uvážení svého zdravotní stavu rozhodl pro krátkou trasu, čili pro Králíčka. :-) Sužován kašlem a rýmou, jsem v sobotu po deváté ráno pobíhal po náměstí s kolem kochaje se chrtama v první lajně, kde jsem mával kamarádovi Zbyňkovi. Poté jsem ještě pozdravil další známe tváře na čelních místech startovního pole a přemístil se do výhodné pozice k očumování startu. Výstřel a první vlna letí jak splašená z náměstí. Pane jo, to je rachot. Jakmile se dal do pohybu i konec pelotonu, poslušně jsem sjel do spodní části náměstí a zařadil se na chvost. Domluven jsem byl s kamarádem, s kterým jsem jel loni Javor 1456, že pojedem pospolu a navíc jsem se chtěl motat kolem souboje Jindřicha a Gabči. Vskutku zajímavý souboj. Jindřich právník v posledních letech bez pohybu, trápíc se svojí nadváhou, pořídil horské kolo a začal od začátku roku trénovat. Gábina architektka v dávné době špičková biatlonistka, v současné době preferující inliny, taktéž od začátku roku začla trénovat. Treninkové objemy témeř identické (cca 700km). Po deseti minutách jsem se dostali na startovací čáru, nasazuju comp a zapínám stopky na tepáku. Celý 1600 had cyklistů před sebou, krásný pohled. Konečně nasedáme do sedla a můžem se opřít do pedálů. Uvodní tři kilometry pěkně po asfaltu. Neženu to, ale občas mi to nedá se pustit do svižného tempa. S Hynkem kecáme a prodíráme se pelotonem vpřed. První brutální kopec a je tu samozřejmě frontička, tak šup z kola a tlačíme, je to škoda já bych to normálně jel. :-) Pak kousek po hřebínku a hurá na první pitnou. Jelikož máme všeho dostatek jedeme dál. Mimo jiné zde potkáváme Jindřicha, mazajíc se opalovací krémem, čímž budí dojem, že je v klidu a pohodě. Buď si je jist vítězstvím nebo taky prohrou. Gába je prej 3 minuty před ním. No uvidíme. Tak do toho šlápnem a snad jí budem za chvilku v patách. Technická vložka na motokrosové dráze nám zvedla adrenalínek až z toho méně zkušeným praskali kosti. Nějaké kopečky a technické sjezdíky a jsme v Chlístově na občerstvovačce. Kelímek ionťáku, banán do kapsy a valil bych dál, ale zůstaváme na krátký pokec s Hynkovo bráchou. Gába nikde asi stále před náma. Konec tlachání a pouštíme se do dalšího náročného stoupání, jo tady se kašpárku nevyhnem. Stoupání je prudké, přesto se dá jet, bohužel v půlce potkávám chumel, kterej vede a vůbec nejeví známky toho, že by mohli uhnout. V poklidu se za nimi vleču až po chvilce se rozestupujou a já se proplétám dál. Ještě kousek stoupání a budem na sv. Bartoloměji a hle kde to v dáli šlape, Gába. To rozhodně nebyli tři minuty, ale nejmíň 15. Hulákám na skupinku kolem ní, ať tu dračici nezdržujou a může valit vpřed. Všichni se chechtaj, ale kupodivu jí pouští. A máme tu parádní sjezd s Bartoloměje, valím vpřed a válcuju všechny přede mnou. Gába, Hynek a já se na rovince sjíždíme, do dalšího stoupání jedem pospolu. Při stoupání do vesničky Javoří přejíždíme trať, akorát když se blížím k přejezdu rozezní se upozornění na vlak, naštěstí čekání trvá jen minutu a můžu pokračovat v souboji s kopcem. Zase potkávám kolo-tlačky, zajímalo by mě kde ty lidi na to berou morál, se takle do kopce trápit chůzí. Jedu na kašpárka, ale přesto rychlostí o 1km/hod rychleji. :-D Na kopci pokračuju dál, dokud nepotkám cyklistu Václava z Klatov, kterej mění duši. Klábosím a čekám na Hynka s Gábou. Za 5 minut doráží Hynek, za chvilku Gába, ta sviští dál a za chvilku vyrážíme i my. V dalším kopečku dojíždíme Gábu a hurá na chvilku na asfat. Za chvilku nás čekají brody a né zrovna malé. Zde si říkejte co chcete, ale letos pro mě brody nejsou. Představa studené vody a mokrých treter a dalších 30km v nich na moje nachlazení není ta pravá léčba, proto se zúčastněným omlouvám, že jsem to střihnul jinudy. Tak pokračujem, přijíždíme k brodům a já se kochám projíždějícíma, čekám na projezd Gáby. Ještě, že jsem počkal, někdo jí zblokoval na brodu a zahučela do vody až po hlavu. Pěkné schlazení nejspíš. Vytrácím se po levém břehu a stoupám do Braníčkova, kde je občerstvovačka, tam se napojím na trasu suchou nohou. Čekám na Hynka a kecám s velkým Láďou na občerstvovačce, zásobuje mě ionťákem a rohlíkem. Má to tu dnes pěkné všude obsluhovatelky v bikinách. Doráží Hynek, v těsném závěsu Gába. Ta se nabaští a hned valí dál. Jede jak motorová myš, ikdyž jsem jí viděl už cpát se Carbosnackem a kopce občas tlačit tak snad není ještě tak prošitá, aby nevydržela do cíle. Nějak dlouho jsme se zakecali a po čtvrt hoďce vyrážíme. Na 45.km je dělení tras, dlouhá už je v tuto chvíli uzavřená a já si jen postesknu, že letos holt jedu krátkou, ale příště, příště už budu točit zase vlevo jako Jája. :-D Musím říct, že letos na krátké si ty sjezdy užívám, člověk je odpočatej tak to můžem valit rychleji, jen kdyby tu nebylo porád tolik lidí. Na poslední občerstvovačku do Brtí to docela sviští. Jen co přijíždím Gába odjíždí. :-) A Hynek nikde, jen co do sebe kopnu ionťáček a banán už je tu. Taky do sebe něco tlačí a vyrážíme na stíhačku do posledního výživnějšího kopce. Na vrcholu už vidím známá záda, stačí jeden krátký sjezd a Gábu jsem docvaknul. Poledních 15km před náma tak už to doklepem společně. Konečně už je na obzoru Černá vež, sjíždíme loukou k Loretě, které je posázená snad 5 bikerama s defektem. Opět vidím Václava, který už má druhý defekt. V tom řve někdo další, jestli nemám náhradní duši, že už dvě propích a další náhradní nemá. Věnuju mu tedy jednu s tím, že snad už na těch 5km 2x nepíchnu. Hynek s Gábou odskočili a dá to docela fušku je před Klatovama na asfaltu dohnad. Při pohledu na hodinky zjišťuju, že by to mělo pod 5 hodin být, což jsem tak na Gábu odhadoval. Už toho má plný kecky, ale pořád valí dál jako život. No jo ta sázka. :-D Ani uklidňování, že Jindřich je někde daleko nepomáhá. Takže už je tu cíl a sázka je vyhrána. Hrubý čas 4:54, pozice 637. Pro zajímavost Jindřich za 5:16, pozice 824.
Tak a teď už jen gulášek, pivo, sprcha, večerní koncert se skupinou Dva a půl cvrčka a nekonečný proud rýmy. :-D